Przygotowałeś biznesplan i spędziłeś wiele czasu na dopieszczaniu pitch deck, wysłałeś go do inwestora, a on oddzwonił z propozycją spotkania. Sprawdź jak się do niego przygotować – zapewne usłyszysz te pytania!
Produkt
1. Jaki problem rozwiązujecie i dlaczego wasi klienci będą skłonni za niego zapłacić? Skąd wiecie, że ludzie tego potrzebują?
2. Jak zamierzacie rozwinąć wasz produkt w przyszłości?
3. Czego do tej pory nauczyła was praca nad produktem?
Rynek
4. Do kogo skierowany jest wasz produkt? Kim będą jego tzw. early adopters?
5. Jak duża jest wasza grupa docelowa i jaki jest jej potencjał wzrostu?
6. Czy macie już pierwszych użytkowników?
7. Jaka jest wasza strategia dystrybucji?
8. W jaki sposób będziecie pozyskiwać klientów?
9. Jak wygląda wasza konkurencja?
10. Czym różnicie się od swoich konkurentów? Jaka jest wasza przewaga konkurencyjna?
11. Czy zamierzacie pozyskać partnerów? Jakich i w jaki sposób?
Finanse
12. Jaki macie model biznesowy i jak zamierzacie zarabiać na swoim produkcie?
13. Czy posiadacie środki własne? Jakiej wysokości?
14. Jakiej wysokości inwestycji oczekujecie i w jaki sposób wykorzystacie te środki?
15. Ile udziałów jesteście w stanie oddać w zamian za dofinansowanie?
16. Jak dużej dynamiki wzrostu i sprzedaży oczekujecie?
Inne
17. Jaką macie strategię marketingową?
18. Jakie działania podjęliście dotychczas i jaki jest ich efekt?
19. Jaki jest wasz dotychczasowy największy sukces?
20. Jaką macie strategię marketingową?
21. Kto stoi za projektem i jakie jest doświadczenie zespołu? Dlaczego zrobicie to lepiej niż inni?

O autorze Marta Przybylska
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz ekonomii na Uniwersytecie Szczecińskim. Od czasu zakończenia studiów pracuje w startupach i rozwija umiejętności w zakresie PR, marketingu i business development. Uzależniona od informacji ze świata startupów, podróży i przygód.