Agencja brandingowa to firma, która zajmuje się tworzeniem wizerunku dla marek swoich klientów. Zakres jej działalności jest zróżnicowany i obejmuje takie usługi, jak m.in. branding, rebranding, identyfikację wizualną i inne. Głównym obszarem działania agencji jest budowanie spójnego, zapadającego w pamięć wizerunku, który powstaje na podstawie badania rynku i preferencji współczesnych odbiorców. Z usługami agencji bandingowej powinna bliżej zapoznać się każda firma, która dąży do stabilnego i systematycznego rozwoju swojej działalności, w pełnej zgodzie z aktualnymi trendami i standardami.

Czym jest agencja brandingowa?
Kreowanie wizerunku marki, to jedna z zakresu przydatnych wszystkim firmom usług świadczących przez agencje brandingowe. Jej główną specjalizacją jest proces kształtowania wizerunku marki w oparciu o aktualne wytyczne w tym zakresie. Z usług agencji takich, jak Brandglow korzystają zarówno młode firmy, które dopiero planują wyruszyć na podbój rynku, jak i podmioty od lat istniejące i funkcjonujące w świecie biznesu. Każda firma w portfolio jej usług znajdzie coś dla siebie.
Agencja brandingowa zajmuje się tworzeniem od podstaw systemu identyfikacji wizualnej całej marki, jej produktów lub świadczonych usług. Jednym z głównych celów współpracy jest także budowanie spójnego wizerunku, który będzie skutecznie zapadał w pamięć odbiorców oraz pozwoli marce wyróżnić się na tle konkurencji. Wizerunek musi jednocześnie pozwolić marce na wyrażenie swojej indywidualności, tożsamości oraz wyznawanych przez nią wartości. Działania agencji takich jak Brandglow skutecznie łączą pracę strategiczną z działaniami kreatywnymi.
Praca agencji brandingowej od kuchni. W czym wspiera swoich klientów?
Każda agencja brandingowa posiada własne portfolio usług, które warunkuje, w czym będzie w stanie wesprzeć swoich klientów. Większość działań agencji opiera się jednak na brandingu, identyfikacji wizualnej oraz rebrandingu. Oprócz działań ukierunkowanych na osiągnięcie konkretnych rezultatów wynikających z tych usług praktycznie każda agencja brandingowa zajmuje się także analizą działalności marki i jej konkurencji. Jest to bardzo ważne przy pracy nad brandingiem i rebrandingiem, gdyż pozwala ukierunkować działania i osiągnąć najlepsze efekty.
Podczas analizy marki agencja Brandglow weryfikuje, jak działa konkurencja marki, sprawdza jej mocne i słabe strony. Analizuje także samą markę i dotychczasową jej działalność, sprawdzając m.in. jaką wizję i cele posiada, co wyróżnia ją na tle konkurencji oraz jak prezentuje się jej dotychczasowa strategia. Na podstawie uzyskanych podczas analizy informacji planowany jest proces brandingu lub rebrandingu.
Oprócz tego firma może skorzystać także z identyfikacji wizualnej, na którą składa się m.in. stworzenie nazwy, hasła reklamowego, logo, księgi znaku, a także materiałów reklamowych i wielu innych wizualnych elementów tworzących kompletny wizerunek marki. Firmy, które chcą go odświeżyć lub zmienić na zupełnie nowy, mogą natomiast skorzystać z rebrandingu, czyli liftingu lub całkowitego przekształcenia wizerunku marki.