Biznes Marketing

Analiza słów kluczowych w generowaniu ruchu z wyszukiwarki

Wiele osób nie docenia analizy słów kluczowych w procesie pozycjonowania i generowania ruchu z wyszukiwarki Google. To właśnie znalezienie odpowiednich fraz może być kluczowe do szybkiego wzrostu sprzedaży usług lub produktów. Dlatego też w kilku słowach opowiemy o tym procesie.

Od początku posłużymy się przykładem, aby sprawnie uświadomić, dlaczego proces poszukiwania nowych, konwertujących słów kluczowych przy pozycjonowaniu jest bardzo istotny. Wyobraźmy sobie sklep internetowy oferujący sprzedaż mebli. Każdy pozycjoner i zapewne każdy właściciel takiego sklepu zdaje sobie sprawę z ogromnej konkurencji, jaka panuje w tej branży. Słowa kluczowe takie jak meble, krzesła, stoły itd. są dla wielu firm nieosiągalne, z uwagi na ograniczone budżety. Dlatego też dobry pozycjoner powinien zaproponować alternatywne rozwiązania, aby przygotować kampanię, która będzie konwertowała i przynosiła zyski.

Z uwagi iż o najcięższe słowa kluczowe nie warto się bić, możemy zejść poziom niżej i wyszukać trochę mniej konkurencyjne frazy. Dla przykładu mogą być to rodzaje mebli z przymiotnikiem np. kremowe krzesło, beżowa kanapa itd. Tutaj konkurencja nie będzie już tak olbrzymia, więc z odpowiednim budżetem możemy śmiało podjąć się rywalizacji. Jednak możemy analizować dalej i poszukać jeszcze mniej konkurencyjnych słów, które będą się przekładały na sprzedaż towarów. Mogą być to frazy 3, 4, a nawet 5 członowe np. słowa kluczowe związane z zapytaniami – jak zadbać o skórzane meble lub jaki materac do łóżka wybrać? Pod te frazy pozycjoner może przygotować zoptymalizowane artykuły na bloga i w ten sposób wybić sklep w Google.

Podobnie może być w przypadku zwykłych stron wizytówek. Kosmetyczka na swoim blogu może zamieszczać artykuły o tym jak dbać o swoją cerę lub jakich kosmetyków używać, mechanik może wspomnieć o najczęstszych problemach z autem i jak je rozwiązać. Pomysłów jest tak naprawdę nieskończona ilość, ale za sterami powinna usiąść osoba, która podejmie się rzetelnej i skutecznej analizy słów kluczowych. Dlatego też zachęcamy do korzystania z usług SEO, które mają w ofercie budowanie szerokiej widoczności, a nie ograniczanie się do głównych fraz związanych z działalnością. Trzeba mieć jednak na uwadze, że do skutecznych działań niezbędny będzie odpowiedni budżet.

 

Autorem tekstu jest agencja SEOHeroes.pl

 

Artykuł promocyjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *