Media społecznościowe, czyli social media odgrywają w naszym życiu coraz większą rolę. Także coraz częściej wykorzystywane są przez firmy, które dzięki nim mogą dotrzeć do szerokiej gamy nowych klientów i realizować działania marketingowe.

Facebook, najbardziej popularny portal społecznościowy na świecie, ma już ponad miliard kont. To oznacza, że co nawet co siódmy mieszkaniec Ziemi posiada konto na Facebooku. Dla reklamodawców jest to wyjątkowo łakomy kąsek, ponieważ z wykorzystaniem tego portalu można dotrzeć do różnych grup osób łatwo, szybko i wygodnie, a dodatkowo bez konieczności ponoszenia znacznych kosztów.

Media społecznościowe mogą być używane na różne sposoby w marketingu:

– do zaprezentowania oferty
– do podniesienia sprzedaży
– do poprawy lojalności klientów
– do zdobywania wiedzy o klientach i ich potrzebach
– do zmniejszenia kosztów na marketing
– do zwiększenia ruchu na stronie internetowej
– do prowadzenia różnych akcji, na przykład konkursów

Oczywiście, podstawą zawsze jest dobrze opracowana strategia marketingowa, dlatego też konieczne jest przygotowanie szeroko zakrojonego planu działania, aby dążyć do sukcesu. Często nawet w tym zakresie wykorzystuje się profesjonalne doradztwo biznesowe, ponieważ bez odpowiedniej wiedzy i rozeznania w social media trudno o właściwe wyniki.

Prowadzenie profilu – samemu czy z firmą?

Podstawą do komunikacji z innymi użytkownikami przez social media jest profil, na którym umieszcza się wpisy. Jak już wspomnieliśmy, można prowadzić go samodzielnie, ale taka strategia marketingowa sprawdza się głównie dobrze w przypadku mniejszych biznesów. Większe firmy najczęściej korzystają z agencji social media, które prowadzą profil w ich imieniu, co wiąże się już z dodatkowymi kosztami.

Gdy potrzebne jest fachowe doradztwo biznesowe, wybierz ekspertów. Firma konsultingowa Assay  zapewnia swoim klientom kompleksowe wsparcie w doborze skutecznych narzędzi marketingowych dla uzyskania najlepszych efektów sprzedażowych. Więcej informacji znajdziesz już teraz pod Assay.pl.

 

 

 

Artykuł promocyjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *