pt.. mar 29th, 2024

W 2016 r. na rynku ubezpieczeń zostały wprowadzone liczne zmiany, które miały na celu zwiększenie świadomości konsumentów. Nowe regulacje i szeroko dostępna wiedza pozwala klientom coraz sprawniej przebierać w ofertach ubezpieczycieli. Czy dzisiejsze oczekiwania klientów znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości?

Wychodzenie naprzeciw konsumentom i spełnianie ich oczekiwań wydają się oczywiste. Jednak nie wszystkie firmy monitorują i badają potrzeby swoich klientów. Tworzenie dopasowanych i użytecznych produktów może znacząco podnieść wyniki sprzedażowe firmy. Jednym z najważniejszych wyróżników oferty powinna być jej personalizacja. Z raportu „2016 Connected Shoppers Report” wynika, że 79 proc. klientów widzi wartość w tym, że otrzyma spersonalizowane oferty. Jak więc sprostać dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów?

Zmiany najlepiej zacząć od środka

Usprawnienie procesów wewnątrz firmy powinno mieć realne przełożenie na klientów. Nowe metody zarządzania pozwalają na przyspieszenie obsługi i zwiększenie efektywności pracy.

Zmiany systemu powinny też dotyczyć samej struktury. Sprawniejsze zarządzanie procesami znacznie przyspiesza termin jej realizacji. Duże znaczenie ma też digitalizacja danych, która zapewnia sprawniejszy dostęp do dokumentów.

Nowe standardy obsługi

Dzisiejsze oczekiwania klientów w dużej mierze dotyczą komunikacji. Przykładowo serwis internetowy powinien dawać możliwość natychmiastowej odpowiedzi na pytania konsumentów.

Oprócz aspektu funkcjonalności, istotne jest to, co klient widzi. Dopasowanie produktów jest kluczowe. W obecnym natłoku informacji niedopasowane oferty są odruchowo omijane przez potencjalnych konsumentów.

Oczekiwania vs rzeczywistość

Podsumowując, mimo rosnącej świadomości na temat konieczności wychodzenia naprzeciw klientom, wciąż wiele jest firm, które nie korzystają z dostępnych narzędzi, utrudniając życie sobie i konsumentom. Działania usprawniające, zarówno wewnętrzne jak zewnętrzne, stanowią klucz do właściwej i szybkiej komunikacji z klientem. Dodatkowe aktywności, poszerzone o badania i analizy, mogą doprecyzować, co i jak należy komunikować klientom, aby ich oczekiwania znalazły odzwierciedlenie w rzeczywistości.

 

Tekst powstał we współpracy z Pawłem Łubiarzem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *