Szukając konkretnej usługi bądź produktu w wyszukiwarce internetowej, po wpisaniu wybranego hasła, ukazują nam się tak duże liczby wyników, że zapoznanie się z treścią każdej podpowiedzianej strony, byłoby zwyczajnie niemożliwością. Na jakiej podstawie zatem wybieramy?
Kierujemy się pierwszymi pozycjami i co najwyżej, kilkoma pierwszymi stronami wyników, o ile jesteśmy aż tak skrupulatni i precyzyjni w swoich poszukiwaniach. Kolejno zwracamy uwagę na te fragmenty treści, które ukazują się w tytułach stron i ich opisach. W ciągu zaledwie kilku sekund jesteśmy w stanie ocenić czy wybrany adres internetowy zaprowadzi nas do pożądanych treści. Niewiele więcej potrzeba nam, by przejść przez drugi etap selekcji. Przejrzeć pobieżnie wybrane już strony i zadecydować czy na nich pozostaniemy.
Mamy zatem dwa główne czynniki, które decydują o tym czy odbiorca/czytelnik/potencjalny klient, kliknie akurat na naszą stronę, i czy na niej pozostanie. To pozycja w wyszukiwarce oraz treść. Choć trzymając się tej tytułowej, skupimy się na zadaniu zwiększenia widoczności w wyszukiwarce. Nie pominiemy jednak poszczególnych treści, które spełniają kluczową rolę w realizacji tego pierwszego. Będąc podstawą, ale i wynikiem wykorzystania rozmaitych narzędzi.
Zadbaj o wysoką jakość
Jak mawiają, „Content is King”, stąd dla pozycji strony internetowej w wyszukiwarce, kluczowe znaczenie będą mieć wysokiej jakości treści. To ma być jakość tworzona nie tylko z myślą, o jakże inteligentnym i zaawansowanym Google. To musi być jednocześnie treść przystępna, interesująca i zachęcająca każdego czytelnika. Dbamy o nią w taki sposób, by zadowolić obie strony.
Idąc tym tropem, zastanawiamy się nad doborem słów kluczowych, które w tychże treściach mają znaleźć swoje miejsce. Są to wyrażenia, jakie użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkach internetowych. Muszą być oczywiście związane z profilem bądź działalnością firmy. Do tego dołóżmy strategie konkurencji. Przeanalizujmy działania innych, by na tej podstawie stworzyć rozwiązanie idealne. Istotne frazy zawarte w atrakcyjnej treści plus działania lepiej widziane, bardziej pożądane czy też lepsza strategia, w przeciwieństwie do konkurencji. Pomocne w tym wypadku będą rozmaite narzędzia, takie jak chociaż Clusteric Search Auditor. Pomoże nam sprawdzić, jakie frazy wykorzystuje konkurencja, a których nam brakuje.
Linkowanie, czyli…
Za pozycję strony w wyszukiwarce, w dużym stopniu odpowiadać będą backlinki, czyli linki prowadzące do naszej strony. Oczywiście, jak najbardziej wartościowe, pozyskiwane ze sprawdzonych, jakościowo dobrych źródeł.
Kolejno linkowanie wewnętrzne, czyli przeprowadzenie czytelnika przez nasz artykuł w taki sposób, by ów znalazł w nim link do innego naszego artykułu. Tutaj jednak trzeba skupić się na właściwym linkowaniu wewnętrznym. Konstruowaniu linków nie tylko pod wyszukiwarkę, ale i czytelnika oraz umiar w umieszczaniu linków wewnętrznych na swojej witrynie.
Formatuj, optymalizuj i przystosowuj
Treść musi wyglądać. Będąc przejrzystą dla czytelnika, wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce. Formatuj zatem tekst, używaj nagłówków, ale i optymalizuj odpowiednio obrazy, a następnie przystosuj witrynę pod urządzenia mobilne. Koniec końców zyskasz znacznie więcej niż „tylko” wysoką pozycję, w coraz bardziej wymagającym Google.
Artykuł promocyjny