Współczesne agencje marketingowe mają dzisiaj nie lada „orzech do zgryzienia”. Sytuacja rynkowa w kontekście zmian innowacyjnych cały czas ulega zmianom. Aby firma marketingowa utrzymała się „na fali”, koniecznie musi dostosować swoją ofertę do aktualnych potrzeb swoich klientów. Jeśli mielibyśmy określić, na czym bazuje nowoczesny marketing – z pewnością byłby to kontekst wprowadzający masową i indywidualną komunikację.
Marketing dekadę temu
Na jakiej materii opierał się marketing funkcjonujący prężnie jeszcze dziesięć lat temu? Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy zastanowić się, jakie media, nośniki, urządzenia multimedialne i mobilne nie były jeszcze tak popularne, jak dzisiaj? Otóż na początku tej listy z pewnością wyróżnimy smartfony, tablety oraz w pewnym sensie laptopy (w większości domów nadal królowały komputery stacjonarne, laptop zaś uważany był za mniej trwały i nieco mniej funkcjonalny sprzęt). Czasy taniego i wszędzie dostępnego Internetu były równie odległe. Marketing egzystował w takich mediach, jak telewizja lub prasa. Natomiast w sieci reklama oznaczała głównie spam. Ów spam atakował skrzynki pocztowe, „wyskakiwał” nieomalże z każdej strony internetowej. Chociaż dzisiaj nadal spotkamy się z tego typu sposobem komunikowania się, to odbiorca w XXI wieku uzna tego typu praktyki za wyjątkowo nachalne.
Po nitce do kłębka…
Doba urządzeń mobilnych wyposażonych w odpowiednie odbiorniki Internetu zrewolucjonizowała działania agencji marketingowych. A wszystko to za sprawą social media, do których zaliczyć można portale społecznościowe. O tym, jak pracują nowoczesne agencje marketingowe widać na podstawie MEC – agencji tworzącej skuteczne plany komunikacji (źródło: http://www.mecglobal.pl/).
Aspekt technologiczny to przede wszystkim zastosowanie specjalistycznych serwisów i narzędzi, których głównym zadaniem jest zaplanowanie komunikacji w mediach cyfrowych. Warto wiedzieć, że innowacyjny marketing zahacza nie tylko o narzędzia komunikacji, lecz także wspiera się fachową ekspertyzą. W zakresie rozwoju najwyższych standardów prowadzi się kampanie oparte na marketingu wyszukiwarkowym, mobile, social media, performance, e-commerce oraz programmatic buying. Obszary działania w kreowaniu marki to tak zwane modelowanie ekonometryczne, tracking świadomości marki, a także szeroko rozbudowane badania eksploracyjne, ewaluacyjne, pretesty kreacji, analizy Big Data, a także tworzenie narzędzi i oprogramowania wspierającego optymalizację wyborów biznesowych.
Dzięki jasno sprecyzowanym celom tworzy się od podstaw strategię marketingową dopasowaną do indywidualnych potrzeb konsumenckich.
Planowanie komunikacji a Global Solutions
MEC bazuje na mechanizmie Global Solutions. W jaki sposób można jednoznacznie określić taką strategię? Aby stworzyć produkt lub usługę o konkretnej sile oddziaływanie na świadomość konsumencką, należy myśleć nie tylko lokalnie, lecz także regionalnie i globalnie. To właśnie ta ostatnia wartość jest czynnikiem spajającym implementowanie organizacji poszczególnych typów komunikacji. W praktyce oznacza to między innymi skuteczną współpracę pomiędzy różnymi markami. Współpraca ta polega w głównej mierze na wymianie spersonalizowanych doświadczeń.
Nowoczesny marketing w pigułce
Agencje marketingowe wychodzą naprzeciw potrzebom tworzonym przez innowacyjne odkrycia cywilizacyjne. Technologie podkreślają wartość komunikacji w kontekście propagowania skutecznej reklamy. Ideą nowoczesnego marketingu jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Jak to zrobić, by jednocześnie nie stać się natarczywym? Współcześnie lokuje się reklamę tam, gdzie potencjalny nabywca może jej szukać. Zatem jej miejsce musi być adekwatne do sytuacji. Wymaga to specjalistycznych działań ze strony grafików, strategów, copywriterów oraz konsultantów branded content.
Artykuł promocyjny