czw.. lut 29th, 2024

Wyświetlanie kampanii videomarketingowych oraz realizowanie funkcji informacyjnych z pomocą nowoczesnych ekranów multimedialnych to doskonała alternatywa dla tradycyjnych banerów i materiałów POS. Osoby rozważające wdrożenie systemów Digital Signage często zastanawiają się, jak oszacować koszt operacji? W dzisiejszym tekście odpowiemy na to pytanie i pokażemy, że cena ekranu reklamowego nie stanowi przeszkody!

Reklamy video, wizualizacje oraz dynamicznie zmieniające się obrazy statyczne to świetny sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji, korzystającej z nudnych, nieprzyciągających już uwagi banerów reklamowych. Ekrany Digital Signage zastępują popularną niegdyś reklamę banerową OOH, oferując nowe spojrzenie na digitalowe kampanie outdoorowe. Atrakcyjność i skuteczność tego rodzaju reklamy docenia coraz więcej użytkowników!

Ekrany Digital Signage są szczególnie rekomendowane do zastosowania w miejscach o sporym natężeniu ruchu. Multimedialne monitory z opcją montażu panelu dotykowego sprawdzą się m.in. na terenie portów lotniczych, dworców autobusowych i kolejowych, węzłów przesiadkowych komunikacji miejskiej czy galerii handlowych oraz placówek medycznych. Dodajmy, że właściciele mogą na nich zarabiać, udostępniając ekrany reklamodawcom.

W przeciwieństwie do statycznych billboardów czy plakatów reklamowych, systemy Digital Signage umożliwiają prezentowanie zróżnicowanych komunikatów marketingowych oraz treści o charakterze informacyjnym na ograniczonej przestrzeni. Możliwości są niemalże nieograniczone!

Czym dokładnie jest system Digital Signage i jakie może mieć właściwości?

System Digital Signage to instalacja złożona z multimedialnych ekranów reklamowych, umożliwiających wyświetlanie dynamicznych treści o charakterze marketingowym lub informacyjnym. Wiele systemów tej klasy pozwala na zdalne zarządzanie treścią i prowadzenie skoordynowanych działań digital OOH w wielu miejscach jednocześnie.

Do budowy tego rodzaju instalacji najczęściej wykorzystywane są ekrany Digital Signage w technologii OLED lub LED, rzadziej wyświetlacze LCD lub plazmowe. Warto wspomnieć, że niektóre wdrożenia przewidują zastosowanie zarówno pojedynczych ekranów, jak i ścian zbudowanych z wielu monitorów (tzw. TV wall).

Więcej informacji w artykule: “Digital Signage – czym jest i jakie ma możliwości?”.

Co wpływa na koszt wdrożenia systemów Digital Signage?

Koszt wdrożenia systemu Digital Signage zależy m.in. o jakości zastosowanych monitorów oraz cen producenta (na rynku dostępnych jest wiele odmiennych rozwiązań). Duży wpływ na ceny Digital Signage ma również liczba zamontowanych ekranów oraz ewentualne dodatkowe warunki serwisowe (np. obsługa serwisu również w weekendy i dni świąteczne).

Szacując koszty wdrożenia oraz eksploatacji systemów Digital Signage, warto także zwrócić uwagę na cenę energii elektrycznej oraz koszt doprowadzenia zasilania czy okablowania sieci komputerowej LAN. Ważna jest także cena montażu oraz koszt dostawy sprzętu.

Źródło: dasoft.com.pl

Jakie funkcje i cechy Digital Signage wpływają najmocniej na potencjalne zyski z ich późniejszego wynajmu?

Przede wszystkim jakość ekranów oraz możliwość zdalnego zarządzania wyświetlanymi reklamami. Dzięki oprogramowaniu do zarządzania treścią możemy wyświetlać różne reklamy lub informacje na różnych monitorach, a także planować harmonogram wyświetlanych treści z wyprzedzeniem. To duża korzyść dla potencjalnego reklamodawcy, wynajmującego ekrany Digital Signage od ich właściciela.

Dużą zaletą będzie też kompleksowa obsługa serwisowa, którą zdecydowanie ułatwia zakup systemu z oprogramowaniem diagnostycznym. W ten sposób zarówno właściciel, jak i reklamodawca może na bieżąco śledzić i monitorować działanie wszystkich urządzeń podłączonych do instalacji Digital Signage.

Jaki system Digital Signage wybrać?

Wiesz już, jakie możliwości oferują systemy Digital Signage produkowane przez takie firmy jak marka Dasoft. Sprawdźmy więc, jak wybrać takie rozwiązanie! Na jakie aspekty warto zwrócić szczególną uwagę?

  • Dobry wyświetlacz – system powinien być zbudowany z wysokiej jakości ekranów, oferujących wierne odwzorowanie kolorów, krótki czas reakcji oraz bardzo dobrą kontrastowość i jasność matrycy.
  • Zdalne zarządzanie – bezwzględnie instalacja Digital Signage musi oferować narzędzia do zdalnego zarządzania treściami emitowanymi na ekranach.
  • Diagnostyka – warto wybrać system, zapewniający możliwość zdalnej diagnostyki i całodobowego monitorowania stanu wszystkich urządzeń z jednego miejsca. Pozwala to obniżyć koszty serwisu i przyspieszyć usuwanie awarii.
  • Oprogramowanie analityczne – dużą zaletą będzie możliwość analizy efektów prowadzonych działań. Informacje na temat percepcji emitowanych reklam wśród konsumentów z pewnością pomogą w efektywniejszym wdrażaniu rozmaitych taktyk marketingowych w przyszłości.
  • Panel dotykowy – wiele modeli ekranów Digital Signage jest wyposażonych w ekrany dotykowe, umożliwiające dwukierunkową interakcję z użytkownikiem.

Rozważasz wdrożenie systemu Digital Signage firmy Dasoft? Skontaktuj się z przedstawicielem Dasoft i zapytaj o dedykowaną ofertę, dopasowaną do potrzeb Twojego biznesu!

Zdjęcia w treści artykułu pochodzą ze strony dasoft.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *