Biznes Marketing

Jak skutecznie zwiększyć konwersję sprzedaży?

Konwersja, czyli ilość przekierowań do sklepu, które kończą się zakupem jest swoistą miarą sukcesu akcji marketingowych sklepu. Oczywiście im jest wyższa, tym większe są obroty, a przecież o to w tym wszystkim chodzi.

Jeżeli prowadzisz działania marketingowe, pozycjonujesz swój sklep i mimo wszystko, gdy już Klient trafia do Ciebie to po chwili znika – coś jest nie tak. Czasem na pierwszy rzut oka nie widać problemu: witryna jest przyjemna dla oka, opisy unikalne i wartościowe merytorycznie.
Gdzie może leżeć problem?

1. Zbyt duży natłok informacji

– pierwsze co powinien widzieć potencjalny Klient po wejściu na stronę Twojego sklepu to prostota, przejrzyste oznaczenie kategorii, promocji, wyprzedaży itd. Skrajnym nieporozumieniem są sytuacje gdy Klient w ciągu kilku sekund nie jest w stanie określić “co Ty właściwie sprzedajesz” i jaki jest profil sklepu. Analogicznie ilość kliknięć od dodania do koszyka, do zamówienia, powinna być jak najmniejsza.

2. Skup się na jak najlepszym przedstawieniu swojej oferty

– Klient musi wiedzieć czego może się spodziewać po sklepie i możliwie sprawnie przemieszczać się po jego ofercie. Podstawą są wysokiej jakości zdjęcia (najlepiej tzw. “real photo”) podparte ciekawym i wartościowym opisem. Oczywiście nie można przesadzić z ich długością, bo to może odstraszyć od zakupu.

3. Zadbaj o możliwie szeroki wybór sposobów dokonywania płatności

– czasy, gdy jedyna opcja to wysyłka za pobraniem i płatność z góry przelewem odeszły dawno w zapomnienie. Warto zadbać także o różne internetowe systemy płatności, jak na przykład PayPal, dzięki którym pieniądze trafiają natychmiast do sprzedającego, co realnie skróci czas “od zamówienia do realizacji i dostarczenia produktu”. Niestety wiele osób ma swoje ulubione sposoby płatności i często, gdy nie ma takiej możliwości, to po prostu zmieniają sklep.

4. Premiowanie zakupów przez nowych Klientów

– czasem nawet niewielki rabat znajdujący się w reklamach sklepu może skłonić wiele osób do zakupów właśnie u Ciebie. Nie obawiaj się, że zrobią raz zakupy i nie wrócą – praktyka pokazuje, że zdecydowana większość z nich wraca.

5. Akcje typu “dzień darmowej dostawy”

– newralgicznym momentem procesu zakupowego jest porzucanie koszyka w momencie uzyskania informacji ile wyniesie koszt dostawy wybranych produktów. Niestety wiele osób jest święcie przekonana, że cena ta powinna być zawarta w cenie samego produktu i nie są chętni płacić dodatkowo np. 15 złotych za kuriera. Właśnie dlatego, jeżeli chcesz zwiększyć konwersję swojego sklepu pomyśl o wprowadzeniu dnia darmowej dostawy.

 

 

Źródło: projektowanie sklepów internetowych – Netgraf Warszawa

konwersja sprzedaży – Wikipedia

 

 

Artykuł promocyjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *