Każdy z nas regularnie otrzymuje drogą e-mailową różnego rodzaju wiadomości reklamowe. E-mail marketing to aktualnie jedna z najczęściej stosowanych metod promocji on-line. Kiedy sprawdzi się najlepiej?
Mailing czy też e-mail marketing jest chyba najstarszą form reklamy w sieci. Pojawiła się ona tak wcześnie, jak wiadomości e-mail. Jest to odmiana marketingu bezpośredniego, która stosuje pocztę elektroniczną jako narzędzie do komunikacji z odbiorcami.
Głównym celem e-mail marketingu jest informowanie odbiorców o ofertach, w tym konkretnych firmach, markach, produktach czy usługach oraz zachęcenie ich do skorzystania z propozycji. Wysyłka wiadomości pozwala na tworzenie określonych relacji z obiorcami, budowanie ich lojalności, a przy tym kreowanie wizerunku firmy.
Jak skutecznie wykorzystać e-mail marketing?
Wiadomości e-mailowe kierowane są zarówno do odbiorców, którzy je zamówili – najczęściej w formie newsletterów, jak i do tych, którzy znaleźli się w innych bazach i wyrazili zgodę na wykorzystanie swojego adresu e-mailowego w celu przesyłania informacji o charakterze reklamowym. Jednak wiadomości, które nie są zamówione, najczęściej traktowane są jako spam, więc wyłapywane są przez filtry lub od razu wyrzucane są przez adresata do kosza. Kluczem do skuteczności e-mail marketingu jest wobec tego stworzenie skutecznego przekazu i skierowanie go do najbardziej zainteresowanych odbiorców.
Najlepsze efekty mailing przynosi wtedy, gdy stosowany jest w ramach takich działań marketingowych jak programy lojalnościowe, promocje konsumenckie czy działania w ramach public relations. Odbiorcy najbardziej zainteresowani są tymi wiadomościami, które informują o promocjach, rabatach, nowościach w ofercie, dlatego warto rozsyłać je z tymi informacjami – mamy wtedy większą szansę, że klient przeczyta treść i przejdzie na stronę.
Jak przygotować kampanię e-mail marketingu?
Kampanie marketingu internetowego możemy tworzyć samodzielnie i przesyłać wiadomości do odbiorców na liście subskrybentów. Obecnie w tym celu możemy wykorzystać też specjalne oprogramowanie ułatwiające tworzenie wiadomości oraz wysyłkę. Możemy też skorzystać z usług firm, które zajmują się świadczeniem kompleksowych usług dotyczących e-marketingu. W ten sposób możemy oszczędzić czas i mieć pewność, że kampania będzie prowadzona profesjonalnie.
E-mail marketing obejmuje:
– tworzenie baz adresów e-mail
– zarządzanie bazami danych
– tworzenie treści dla wiadomości e-mail
– przygotowywanie schematów komunikacji
– wysyłkę wiadomości e-mail
– obsługę informacji zwrotnych
Zatem marketing internetowy to jedna ze skutecznych i przy tym niedrogich form promocji. Sprawdza się świetnie przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych, które mogą w ten sposób informować klientów o swojej ofercie, ale również korzystają z niej inne firmy z bardzo dobrymi efektami.
Jeżeli szukasz dobrej agencji, która zajmuje się świadczeniem usług w ramach e-mail marketingu, skorzystaj z pomocy OnlineGroup. To agencja kreatywna, która ma ponad 10 lat doświadczenia w promocji w sieci.
Artykuł promocyjny