BizTime Marketing

Networking – jak budować sieć kontaktów?

O mocy kontaktów w biznesie zapewne nikogo przekonywać nie trzeba. Im większa sieć znajomości, tym dla przedsiębiorcy szybszy dostęp do informacji, łatwiejsza współpraca z kontrahentami i partnerami biznesowymi, zwiększona efektywność oraz szybsza realizacja planów i założeń.

Rozpoczynając własną działalność, zapewne nie mamy wystarczającego zaplecza kontaktów biznesowych. Na studiach rzadko kiedy uczy się umiejętności pozwalających na szybkie nawiązywanie kontaktu i skuteczne budowanie relacji biznesowych. Na początku brakuje nam więc zaplecza, wiedzy, a często także odwagi. I o ile przełamywanie lodów i wyćwiczenie takich umiejętności jest kwestią praktyki i odpowiedniego podejścia, o tyle często, nie bardzo wiadomo, gdzie rozpocząć tworzenie sieci kontaktów.

Spotkania branżowe

Idealnym miejscem nawiązywania relacji są wszelkiego rodzaju spotkania branżowe. Mowa tu zarówno o „luźniejszych” spotkaniach, jak i bardziej formalnych szkoleniach i konferencjach. Okazją do nawiązania relacji jest chociażby przerwa między kolejnymi prelekcjami czy impreza zorganizowana z okazji zakończenia konferencji.

Spotkania networkingowe

Wśród spotkań branżowych wyróżnić można takie wydarzenia, które w swoich założeniach mają sprzyjać nawiązywaniu relacji. Do tego typu eventów zalicza się wymiany kontaktów, czyli wydarzenia, które polegają przede wszystkim na wymianie wizytówek. Czy może istnieć bardziej zachęcająca forma nawiązania kontaktu z potencjalnym partnerem biznesowym?

Internet

Choć uścisk dłoni wciąż jest najbardziej wiarygodną formą nawiązania kontaktu, to przebywanie na spotkaniach biznesowych przez cały dzień jest niemożliwe do realizacji. Nie zawsze kwestią jest czas. Problematyczne jest również skalowanie biznesu i wchodzenie na kolejne rynki (krajowy czy międzynarodowy). Z pomocą zabieganemu przedsiębiorcy przychodzi tutaj internet. Zwłaszcza w przypadku e-biznesu, gdzie jest on naturalnym środowiskiem takiej działalności.

W dobie tak szerokiego i pospolitego dostępu do sieci, grzechem byłoby nieskorzystanie z okazji, które stwarzają internetowe narzędzia. Mowa tu o wszelkiego rodzaju forach internetowych, grupach dyskusyjnych, blogach, a także dedykowanych serwisach do networkingu, jakim jest LinkedIn. W niektórych branżach, chociażby IT, stał się on nie tylko narzędziem dla HR-owców, ale pomaga w nawiązywaniu takich relacji, które nierzadko kończą się długoterminową współpracą biznesową. Zwłaszcza, że w odróżnieniu od Facebooka, naturalne stało się zapraszanie do sieci znajomych osoby, które niekoniecznie zna się osobiście, a z kim można nawiązać potencjalną współpracę biznesową.

Doskonała okazja dla szczecińskich biznesów

Przedsiębiorców ze Szczecina zapraszamy na wydarzenie „Sukces w Biznesie – Wielka Wymiana Kontaktów”, które odbędzie się w Szczecinie 1 lutego o godz. 18:00 w Park Hotel. Podczas tej drugiej już edycji wydarzenia wystąpią goście – Michał Przepiera – Zastępca Prezydenta Miasta Szczecin, Monika Rajkiewicz – Prezes Zarządu Firmy Hiper-Glazur oraz Paweł Roszkowski – Trener biznesu z Teichert&Partners. DoradcawBiznesie.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.

Rejestracja pod adresem e-mail: biuro@evenema.com

Wielka Wymiana Kontaktów w Szczecinie

O autorze Marta Przybylska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz ekonomii na Uniwersytecie Szczecińskim. Od czasu zakończenia studiów pracuje w startupach i rozwija umiejętności w zakresie PR, marketingu i business development. Uzależniona od informacji ze świata startupów, podróży i przygód.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *