Internet stwarza wiele możliwości dla rozwijania działalności i pozyskiwania nowych klientów. Dane można zdobyć na bardzo wiele sposobów. Nie wszystkie są jednak efektywne, jeśli chodzi o segment B2B. Dlaczego e-mail marketing jest skutecznym kanałem?

Na przestrzeni ostatnich lat marketing internetowy bardzo się rozwinął i oferuje obecnie bardzo wiele możliwości promocji biznesu w Internecie. Firmy, które chcą znaleźć klientów w ten sposób, mają do dyspozycji: media społecznościowe, content marketing, różne formy reklamy online, pozycjonowanie serwisów www oraz email marketing.

Skąd przewaga e-mail marketingu? Wielokrotnie słyszy się, że ta forma komunikacji już dawno jest nieaktualna lub przynosi słabe efekty. Częściowo przyczyniły się do tego media społecznościowe, które zostały okrzyknięte najlepszym kanałem do prowadzenia dialogu z obecnymi i potencjalnymi klientami. Są one jednak lepsze dla segmentu B2C, który rządzi się trochę innymi prawami. E-mail marketing w obu przypadkach przynosi ciekawe rezultaty i jest wykorzystywany na różne sposoby – w tym do pozyskiwania klientów w B2B.

E-mail marketing charakteryzuje się tym, że potencjalny klient jest zachęcany do pozostawienia danych kontaktowych w formularzach, przy pobieraniu e-booków bądź przy rejestracji. Proces bywa nie raz długotrwały, stąd firmy powinny odpowiednio wcześnie pomyśleć o sposobach pozyskiwania danych.

Inaczej wygląda to, gdy potrzebujemy biznesowych danych do konkretnych osób w krótkim czasie. Zbudowanie wartościowej bazy z aktualnymi informacjami nie jest prostą czynnością. Z pomocą przychodzą firmy, które oferują biznesowe bazy danych. Zewnętrzne bazy mailingowe powinny pochodzić od zaufanych firm i być aktualizowane na bieżąco. Bazy danych można dopasować do konkretnej branży, specjalizacji lub nawet konkretnego celu jaki chcemy osiągnąć poprzez kampanię e-mail marketingową z wykorzystaniem zakupionych list. Korzystając z nich mamy pewność, że dostajemy dane do odpowiednich osób w interesujących nas firmach, które mogą brać udział w procesie decyzyjnym.

E-mail marketing nadal jest popularną formą sprzedaży w Internecie i nie powinno się spisywać go na straty kosztem innych metod promocji. Więcej informacji na temat biznesowych baz internetowych można uzyskać na www.infobrokering.com.pl

 

 

Artykuł promocyjny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *