Listen to “MWF 199: Storytelling w praktyce – Monika Górska” on Spreaker.
Opowieści od najmłodszych lat przyciągały naszą uwagę, a baśnie czytane na dobranoc budowały naszą wyobraźnię. Być może jako dorośli nie wierzymy już w bajki, ale przyznajcie – przy okazji spotkań towarzyskich najbardziej emocjonują nas właśnie historie. Śmiejemy się słuchając absurdalnych wpadek naszych przyjaciół, współczujemy, gdy opowiadają nam o tym, co złego ich spotkało.
Być może nie zdajemy sobie sprawy z tego, że storytelling, czyli opowiadanie historii to domena nie tylko rodzinnych i towarzyskich spotkań, ale również marek, które próbując sprzedać nam swój produkt coraz częściej wchodzą w rolę gawędziarza. Storytelling jako trend marketingowy z każdym rokiem rośnie w siłę. Przesyt reklam spowodował, że poszukujemy czegoś autentycznego. Czym lepiej zaangażować odbiorcę, jeżeli nie historią, która go poruszy, rozbawi i przywiąże do naszej marki?
Gdy myślimy o storytellingu w kontekście marketingowym widzimy reklamy dużych marek. Od lat słynie z tego Procter & Gamble czy Budweiser. Przyglądając się rodzimemu rynkowi, z pewnością nie przeszliśmy obojętnie obok reklam Allegro. Pytanie, czy w storytellingu jest miejsce dla małych firm? Czy możemy opowiadać historie jeżeli nie stać nas na zatrudnienie reżysera, scenarzysty i wynajęcie drogiego sprzętu?
Monika Górska, znana również pod pseudonimem Dr Story opowiada Markowi Jankowskiemu w jaki sposób małe przedsiębiorstwa mogą opowiadać historie, aby sprzedawać. Nawet jeżeli działają w nudnej branży, gdzie jedynym wyróżnikiem jest cena.
Przekonuje, że najlepiej sprawdzają się tutaj trzy typy historii:
GPS – opowieść drogi, która pokazuje najważniejsze momenty, które ukształtowały Ciebie i Twoją firmę,
DNA – opowieści o wartościach, które wyróżniają Cię od innych,
Happy Client Story – czyli historie Twoich klientów, którzy z sukcesem wykorzystali Twoje rady, usługi lub produkty.
Posłuchajcie jak o opowieściach opowiada Dr Story.