pt.. mar 29th, 2024

Minimum Viable Product to model działania, który pozwala przetestować pomysł na aplikację czy usługę cyfrową bez wkładania w niego zbyt dużego wysiłku lub pieniędzy. MVP potocznie nazywany “produktem minimalnie użytecznym” lub “produktem o kluczowej funkcjonalności” jest swoistą hipotezą biznesową, w której zakładamy, że dany pomysł może przynieść w przyszłości zysk, natomiast przed wypuszczeniem jego pełnej wersji chcemy najpierw skonfrontować go z potrzebami użytkowników.

Kluczowe założenie MVP jest proste: żaden produkt nie jest odpowiednio dobry (i przeciwnie – żaden produkt nie powinien być skreślony), dopóki nie zostanie oceniony przez użytkowników.

Jeśli nie jesteś 100% przekonany, czy Twój pomysł ma szansę na sukces albo jesteś na etapie szukania inwestora i chcesz pokazać wartość swojego produktu, minimalizując ryzyka finansowe  – MVP jest właśnie dla Ciebie.

Co to jest MVP?

MVP to po prostu podstawowa  wersja aplikacji czy usługi cyfrowej, która może zostać wprowadzona na rynek. Nadrzędną wartością MVP jest możliwość zebrania od użytkowników dużej ilości danych), które następnie zostaną wykorzystane przez  programistów czy UX/UI designerów do ulepszania produktu.. 

Podstawowe korzyści, które płyną z budowy MVP:

  • możliwość testowania nowych rozwiązań technologicznych czy modeli biznesowych,
  • możliwość prezentacji działającego produktu przed inwestorami, otrzymanie finansowania potrzebnego do rozwoju Twojego pomysłu i biznesu,
  • lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników, zmierzenie poziomu zainteresowania rynku,
  • minimalizowanie ryzyka biznesowego,
  • możliwość oceny współpracy z wykonawcą,
  • podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o konkretne dane płynące od klientów.

Jeżeli zainteresował Cię model Minimum Viable Product i chciałbyś przeczytać więcej na jego temat zapoznaj się z wpisem na blogu Solwit.com: Czym jest MVP i dlaczego jest ono tak ważne dla sukcesu Twojej aplikacji?

Jak wybrać najlepszego partnera technologicznego do stworzenia MVP?

Jeżeli szukasz partnera, który będzie w stanie wesprzeć Twój biznes i skutecznie wdrożyć strategię IT zgodną z metodyką MVP koniecznie zwróć uwagę na kilka kluczowych aspektów:

  • Portfolio – podstawową kwestią jest sprawdzenie, czy software house ma doświadczenie w tworzeniu MVP aplikacji a jego deweloperzy posiadają praktyczną wiedzę zdobytą podczas prac nad podobnymi projektami.
  • Referencje klientów – zweryfikuj, czy firma, z którą zamierzasz podjąć współpracę, może pochwalić się pozytywnymi opiniami oraz referencjami od swoich klientów – z pomocą przychodzą  serwisy, takie jak Clutch, na którym znajdziesz recenzje firm z sektora IT, autorstwa ich klientów 
  • Doświadczeni pracownicy – największą wartością każdej firmy programistycznej są jej deweloperzy – ich doświadczenie możesz zweryfikować poprzez odnalezienie profilu firmy na Linkedinie.
  • Indywidualne podejście do klienta – przed podjęciem współpracy upewnij się, że Twojemu partnerowi zależy na tym, żeby poznać Twoje potrzeby i wymagania. Masz prawo oczekiwać profesjonalnego doradztwa i trafnych sugestii, które pozytywnie wpłyną na rozwój Twojego pomysłu.

Jeśli masz już wstępny zarys aplikacji mobilnej, webowej lub usługi cyfrowej i szukasz doświadczonego partnera technologicznego, obejrzyj projekty, które zrealizowaliśmy z klientami, którzy potrzebowali oprogramowania na zamówienie.

Jeśli masz gotowy plan działania i opis aplikacji, przygotujemy dla Ciebie wycenę nawet w 24 godziny od przesłania specyfikacji. Jeśli nie – skontaktuj się z nami i umów na bezpłatną konsultację, aby wspólnie omówić Twój pomysł i opracować dalszy plan działania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *