Kolorystyka to element identyfikacji wizualnej, który wbrew pozorom może mieć duży wpływ na sposób postrzegania naszej marki przez grupę docelową, a w konsekwencji staje się silnym elementem skojarzeniowym. Dotyczy to logo, które jest podstawą identyfikacji wizualnej, ale też kolorów strony internetowej czy drukowanych materiałów reklamowych.
Na temat kolorystyki w biznesie powstały liczne publikacje, a nawet wyłoniła się dziedzina naukowa, psychologia kolorów, która bada w jaki sposób barwy wpływają na emocje oraz reakcje fizyczne człowieka.
Według licznych badań okazuje się, że nawet 60-65% klientów uznaje kolor za najbardziej istotny element motywujący ich do dokonania zakupu. W kwestii reakcji fizycznych, udowodniono na przykład, że oświetlenie w kolorze czerwonym wywołuje średnio o 12% szybsze reakcje niż światło o innej barwie. Jeszcze inne badania wykazały, że ciepłe kolory znacznie lepiej przykuwają uwagę niż odcienie zimne. Nic dziwnego, że kwestia kolorystyki w biznesie stała się podstawą identyfikacji wizualnej i jest znana każdemu specjaliście od marketingu.
To nie przypadek, że większość stron internetowych zawiera odcienie niebieskiego, sklepy internetowe mają pomarańczową kolorystykę, McDonald’s żółte logo, a kolor czerwony kojarzy się z Coca-Colą.
Zanim zdecydujecie się na wiodącą barwę dla Waszego biznesu sprawdźcie, jakie skojarzenia przywołują wybrane kolory i jakiego rodzaju firmy zdecydowały się na ich wybór.