Biznes BizTime Marketing

Wykorzystaj potencjał dotychczasowych klientów, czyli jak zwiększyć częstotliwość zakupów w Twojej firmie

Listen to “MWF 138: Jak zachęcić klientów do częstszych zakupów” on Spreaker.

Celem każdej firmy jest zwiększanie zysku, który wiąże się przecież z wielkością sprzedaży. Wielu przedsiębiorców na pytanie „Jak zwiększyć sprzedaż” odpowiada „pozyskać nowych klientów”. Zgoda. To jedna z metod, być może najważniejsza. Nowi klienci są przecież paliwem Twojej działalności. Problem w tym, że pozyskanie klienta jest kosztownym i czasochłonnym procesem.

Dlatego też nie można zapominać o możliwościach, które mamy na wyciągnięcie ręki. Pomyśl co by było, gdyby udało Ci się skłonić dotychczasowych klientów do częstszych zakupów. Jak zwiększyć lojalność klientów?

Pierwszym krokiem będzie zebranie informacji na temat osób robiących u Ciebie zakupy. Dobrze jest zaplanować to już przy starcie firmy. Jakie dane mogą być Ci potrzebne? To zależy od rodzaju działalności, którą prowadzisz, ale na potrzeby trzech zaprezentowanych tutaj sposobów sprzedażowych będzie to numer telefonu i adres e-mail. Może być to również adres pocztowy czy imię/nazwisko, jeżeli chcesz personalizować przekaz.

Następnie musisz zaplanować sposób komunikacji z dotychczasowym klientem. Z podcastu dowiesz się jakie są plusy i minusy trzech rozwiązań:

1. E-mail marketingu

2. Wiadomości SMS z informacjami handlowymi

3. Powiadomień push

Marek Jankowski wytłumaczy również jak zachęcić klientów do czytania Twoich reklam, tworzyć okazje sprzedażowe czy wreszcie, wcielić się w swojego klienta.

Na pytanie „Jak zwiększyć sprzedaż?”, odpowiadamy: „Wysłuchać podcastu Małej Wielkiej Firmy”.

Ciekawi nas również, jakie są Twoje sposoby na zwiększanie częstotliwości zakupów w Twojej firmie? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzu i zainspiruj innych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *